Нов блог, копелета!

  • - 8 pm. Everybody out on the balconies, clapping, all together as a society. The one moment we are no longer alone.
    Преди 4 години

сряда, ноември 28, 2007

Във връзка със смъртта на поредния велик българин

След като разпростваних новината, че Доньо Донев се е споминал, една приятелка каза нещо, което ме накара да се замисля. "umrqha ni vs veliki hora a svtovniq ni shampion go vkaraha v zatvora". Това за Ставийски е отделна тема, обаче... Великите българи са или на преклонна възраст, или са мъртви. Къде са достойните хора от новото поколение, които да заемат местата им и да продължат напред? Къде? Искате ли аз да позная? Пред компютъра чатейки в Мирк или в дискотеките... Това ли искате да направите със себе си? Да паднете поредните жертви на българското образование и модерната култура? Да не знаете кой е Доньо Донев, но да знаете кой е Китаеца. Я ми кажете, какъв ви е мерака да бъдете хулигани? Какъв ви е мерака да бъдете тъпи и да не се стремите към знания, а някой ако ви пита дали учите, вие да реагирате все едно са ви наклеветили? Или в 5 клас да ходите да се ебете и да пушите?
"О, неразумни юроде, поради що се срамиш да се наречеш българин и не четеш на своя език и не думаш...". Чували ли сте го някъде? Нека ви напомня - учили сте го в даскало (или ще го учите, но несъмнено сте го чували). Това е написал Паисий Хилендарски преди 3 века, обаче е още валидно. Знаете ли коя е българската азбука в Internet? Е 6liokavicata estestveno. Забелязах, че някои хора вече на хартиен носител (a.k.a. лист) не могат да пишат вече грамотно, допускайки грешки, характерни за шльокавицата. Добре, да забравим за малко шльокавицата. Имам едни двама съученици (ако четат в момента - Здравейте, момчета!), които... са много cool, защото не speak само на bulgarian, ами вкарат и някой друг gangsta slang. Напомня ми за едно стихотворение "I am българче!"... А какво стана с Ран Босилековaтa "Родна реч" или с оригиналното Вазово "Аз съм българче" (междудругото, стихотворение, което знам наизуст с леки грешки, аз, дето изобщо не мога да уча на изуст)?
Да, знам какво ще кажете. Защо не взема да се покрия и да спра да ви досаждам. Защо? Защото съм горд, че съм българин или защото не искам да съм поредният непрокопсаник, който не си напъва мозъчните клетки от гъзария? Натам ли отиваме? Към забрава на това, което е в основата на всички нас, към забрава на себе си и към връщане към нисшото?
R.I.P. умни българино. Long live bai Ganio!

4 коментара:

СкручЪ каза...

Погледнете и това x)

Анонимен каза...

Евала! Все едно си ми бръкнал в мозъка и си извадил моите мисли наяве. Дано да има повече хора, които споделят тревогите ти, ама надали...

Анонимен каза...

Надявам се мога да копирам горенаписаното в моя форум, естествено ще има линк към блога ;) И аз се чудя накъде отиваме и защо по дяволите съм още в тази страна, пренаситена от простоии и абсурди.

СкручЪ каза...

Нямаш проблеми х)
Иначе аз ще си остана в България, стига да не ми се наложи да емигрирам...