Нов блог, копелета!

  • - 8 pm. Everybody out on the balconies, clapping, all together as a society. The one moment we are no longer alone.
    Преди 4 години

вторник, декември 23, 2008

Защото не винаги най-разпространеното е най-доброто

Наскоро реших да пробвам алтернативи на по-популярните методи за Интернет комуникация. Първо реших да сменя (не "да пробвам алтернативи на") Скайпа. Никога не съм я харесвал тази програма, но последната капка беше, когато с 1 човек си писахме по 1 съобщение на ден, защото само толкова получавахме (в смисъл аз му пиша нещо понеделник сутрин, той го получава понеделник вечер, отговаря ми, аз го получавам вторник сутрин, пиша му и отново). Това е благодарение на решението програмата да бъде P2P (за неразбиращите - това означава моя Скайп директно да се свързва с твоя без да минава през трети компютър - сървър. Плюс си е, че не зависиш от сървъра, но е минус качеството на P2P връзките). Има и други причини, които не ми се изреждат, но част от тях съпътстват всяка развита форма за Интернет комуникация. Първата ми мисъл беше ICQ, който когато нямаше Скайп беше водеща сила, заедно с IRC. Да си призная, в цялата програма най-много ме кефят прозвищата му - АйСеКтир, Ицко, ИЦЯ, а сигурно има и други, но не ги знам (казвайте х) ). Направих си акаунт, взех си номерче (432929893). Не съм го тествал както трябва, но ето предимствата му пред Скъпето, които аз забелязах - сървър (за това вече обяснихме), разнообразие от клиенти (това означава, че имаш избор в програмите, през които чатиш; важно е за мен, мога да си го променя както си искам - да ми блокира спама, да ми проверя пощата и т.н.), по-добро изпращане на файлове (можеш и папки да изпращаш). По принцип минус е леката липса на аватар и описание, въпреки че мен не ме бърка, ама хич! Вече отделно разните програми за ICQ поддържат и други протоколи (бях си го направил даже да чатя и в Скайп през Pidgin-а ми, но трябва Скайпа ми да е включен => все в гъз)
Вдъхновен от тази смяна (макар и не напълна, ваш'та мама). Реших да пробвам и Facebook (заедно с MySpace са най-големите социални мрежи в света). Направих си акаунт, погледнах тук-там, но не съм се занимавал. Наскоро реших да го разуча и това чудо и бях приятно изненадан. Това е върховната форма на социална мрежа! Можеш да оставяш коментари по абсолютно всичко, можеш да следиш активността на приятелите ти (в смисъл на какви коментари оставят и т.н.) без проблеми, като можеш да избираш какво да ти показва и какво не, има мрежа за споделяне на линкове (ако не знаете какво е това - ето пример), има вграден чат, можеш да правиш много повече неща с профила си, и др., и др. Космоса може само да му диша прахта. Има един-единствен минус - не можеш да променяш големината на кутийката за тагване в снимките (то и аз толкова съм тагвал, ама не видях начин). Дизайнът е изчистен, което някои хора биха го определили като минус, но без излишните циганийки тип MySpace е елегантно, бързо и удобно, плюс това идеално се върже с Chromifox ;]. Но не можеш да си "оцветиш" профилната страница (всъщност... все някой ще е намерил начин, ще потърся)
Само едно нещо преди разделяне - това, че нещо е най-разпространено не означава, че е най-добро. И това, че в момента няма толкова потребители (разбирайте "познати потребители") не означава, че няма да последват вашия пример ;] (за това мисля друг път да пиша, и без това ваканцията ще имам свободно време)

П.П. А, да, още 1 малко минусче на Facebook - в секциите, където пиша за музиката си, филмите си и т.н. не виждам начин как да го направя да не е линкове за търсене на подобни хора, ами да е HTML

Няма коментари: